środa, 15 grudnia 2021

Recenzja 68/2021 „Wplątana” A.B. Obarska

Lubicie czytać książki w czasie kąpieli? Ja uwielbiam i nigdy sobie tego nie odmawiam 😊

Ale dziś nie o tym.

Recenzja 68/2021

Tytuł: „Wplątana”

Autor: A.B. Obarska

Wydawnictwo: Feniks

Nadszedł czas na recenzję książki, którą wygrałam w rozdaniu patronackim od @bookdiarykate, mianowicie mowa o „Wplątana” autorstwa A.B. Obarska.

Amelia dostaje wiadomość od nieznajomego. Znajomość zapowiada się zwyczajnie: Internet, wymiana wiadomości, pierwsze spotkanie, coś iskrzy.  Znajomość, podszyta dziwnymi motywami Jacka, rozwija się bardzo powoli.  Z czasem mężczyzna wyjawia dziewczynie prawdę, o tym czym się zajmuje. Jak się okazuje nawiązanie z nią znajomości też nie było przypadkowe. Wplątana w mroczny świat gangsterskiego półświatka, wydaje się nie mieć z niego ratunku. Czy Amelii uda się wyjść z tego cało? 

Początkowo nie podeszła mi ta lektura. Jednak z każdym czytanym rozdziałem byłam jej coraz bardziej ciekawa, zwłaszcza, że wiele się wyjaśniało, a moja początkowa interpretacja okazała się zupełnie inna niż rzeczywistość, którą zaserwowała nam autorka. Fabuła jest ciekawie poprowadzona, stawia wiele niewiadomych, więc rozbudza naszą ciekawość. W tej książce nic nie jest takie jak się wydaje, okazała się być bardziej zaskakująca niż wskazywały na to pozory.

Mafijny świat jest miejscem wszystkich wydarzeń i wokół niego kręci się akcja książki. Autorka pisze w lekkim stylu, dawkując nam wrażenia i myląc tropy, którymi czytelnik chciałby podążyć. W książce znajdziemy zarówno brutalne sceny, pełne bólu i krwi, jak i te gorące, przyprawiające o rumieniec a jednak opisane ze smakiem.

Postacie również nie były takimi za jakie się je bierze – pierwsze wrażenie okazało się niewyobrażalnie mylne. Jest to niewątpliwie plus całej lektury. Podoba mi się sposób w jaki autorka je wykreowała. Amelia to wrażliwa dziewczyna, która szuka tego jedynego, trochę naiwna, ale otwarta na nowe znajomości, dopiero z czasem, gdy relacja jej i Jacka osiąga punkt zwrotny, racjonalizuje swoje uczucia. Kiedy niespodziewanie pojawia się Michał, ich relacja wprowadza czytelnika na nowy poziom wrażeń. Jestem miło zaskoczona tym debiutem a zarazem ciekawa kolejnej części, którą przeczytam z przyjemnością. Polecam i jestem ciekawa Waszych wrażeń.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz do mnie :)

zapowiedź Patronacka