środa, 31 stycznia 2024

Recenzja

Recenzja
Tytuł: "Studencka Love" 
Autor: Aneta Wolska 
Wydawnictwo Agrafka 

Co powiecie na historie o młodych-dorosłych? Dziś na tapecie “Studencka Love” debiut autorstwa Anety Wolskiej, który miałam przyjemność ostatnio przeczytać. 
Angelice wydawało się że ma wszystko, cudownego chłopaka, wkrótce miała rozpocząć studenckie życie w Krakowie. Jednak jeden dzień zmienił jej najbliższe dni w koszmar. W momencie, gdy Filip zrywa z dziewczyną, jej rozpacz sięga zenitu. Wcześniejszy wyjazd do rodziny, zbliżający się mają pomóc dziewczynie zapomnieć i wrócić do normalności. Do czasu gdy na horyzoncie pojawia się mężczyzna z uczelni…
Postacie są ciekawie wykreowane. Podobała mi się w szczególności wybuchowa Weronika, kuzynka Angeliki, która jak już się nakręciła to aż ciężko było ją zatrzymać. Była pewna siebie, wygadana, potrafiła okazać wsparcie Angelice a zarazem nie przebierała w słowach gdy próbowała przemówić kuzynce do rozumu. Główna bohaterka, to młoda dziewczyna wchodząca w dorosłość, choć jej życie zmienia się całkowicie wraz z wyjazdem na studia i rozstaniem z ukochanym, to jednak dość szybko przebudziła się z marazmu i rzuciła w wir życia studenckiego. Angelika jest nieco kochliwa, dość szybko zmieniała obiekt swoich westchnień. Czasami zachowuje się lekkomyślnie, zamiast postawić na szczerość sama gubi się we własnych kłamstwach. Pasowało mi to do jej młodości, otwartości na świat, jednak osobiście - nie polubiłyśmy się w realnym świecie. Krystian nowy chłopak dziewczyny, to jej rówieśnik, równie młody człowiek, który niespodziewanie obdarza dziewczynę uczuciem. Odebrałam go jako bardziej dojrzałego, wiedzącego czego chce od życia i niezwykle ciepłego młodego mężczyznę, którego kreację bardzo polubiłam. 
Narracja prowadzona jest w pierwszej osobie, z perspektywy Angeliki i Krystiana. Książkę czytało mi się szybko, za sprawą bardzo przyjemnego pióra autorki. „Studencka Love” to przyjemna historia o młodości, miłostkach większych i mniejszych. O błędach, rozczarowaniu a zarazem miłości, która potrafi szybko wywrócić nasz świat do góry nogami. O budowaniu nowej relacji, wzajemnego zaufania, ale i walce z własnymi słabościami i tajemnicami, które potrafią zniszczyć zarówno wieloletni jak i świeży związek. Z pewnością umili Wam ten zimowy, ponury czas. A ja już czekam na ciąg dalszy losów bohaterów, bo zakończenie pozostawiło nam sporo pytań bez odpowiedzi…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz do mnie :)

zapowiedź Patronacka