środa, 12 kwietnia 2023

Recenzja "Intymne życie Moniki P." Dawid Przybysz


Recenzja 
Tytuł: "Intymne życie Moniki P."
Autor: Dawid Przybysz
Wydawnictwo Dlaczemu

Intymne życie Moniki P.” jest pozycją, która zaintrygowała mnie już samym tytułem. Sam fakt, że główną bohaterką a zarazem narratorem książki jest kobieta - tytułowa Monika, a autorem jest bez wątpienia mężczyzna, byłam ciekawa czy uda mu się uchwycić zwyczajną codzienność kobiecy okiem. 

Ta książka to swego rodzaju pamiętnik, z życia bohaterki. Jesteśmy świadkami jej codzienność, dzielimy z nią bolączki, we wspomnieniach wędrujemy do jej przeszłości. Poznajemy sytuacje, wydarzenia, które otworzyły jej oczy na życie i otoczenie wokół niej.  Choć początkowo kobieta wydawała mi się dość płytka, z czasem zmieniałam o niej zdanie. Co uświadomiło mi też jak szybko zmienia się punkt widzenia, gdy poznamy więcej faktów danego tematu czy obiektu, oraz to, że nie warto oceniać innych tylko po pozorach.

Relacja Moniki z przyjaciółkami była pełna humoru i dostarcza czytelnikowi sporo powodów do uśmiechu. Ich rozmowy, miesięcznice, ale i więź nie raz wywołała mój uśmiech a autorowi udało się, ująć różnice między kobietami i to jak mimo różnorodności jaką tworzą, wspierają się wzajemnie.   

Z tej lektury człowiek wiele wynosi choć z pozoru jest to zwyczajna historia. Choć od początku natrafiamy na tajemnice, które się nawarstwiają a w głowie pojawiają się pytania, z czasem otrzymujemy na nie odpowiedzi. Historia Moniki z pewnością ma puentę. Nie powinniśmy niczego odkładać na później a ludzkie życie jest niezwykle kruche. Nie zgadzałam się z niektórymi decyzjami bohaterki. Wydawały mi się zaskakujące i dziwne, zwłaszcza gdy unikała niektórych tematów czy konfrontacji ze swoim „obleśnym szefem” bądź mężem. Z czasem, zaczęłam patrzeć na nią inaczej i rozumiałam jej motywy choć nadal ich nie pochwalałam. Jednak każdy ma prawo przeżyć swoje życie tak jak tego chce. Niektóre fragmenty budziły niesmak, inne szokowały, czasami uśmiech nie schodził z twarzy. Była to niewątpliwie ciekawa lektura, choć okazała się ostatecznie inna niż się spodziewałam po przeczytaniu opisu od wydawcy. Mimo wszystko nie żałuję, że po nią sięgnęłam. 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz do mnie :)

Zapowiedź Recenzencka "Skradziona tożsamość" Monika Magoska - Suchar

  Zapowiedź Recenzencka  Tytuł: "Skradziona tożsamość" Autor: Monika Magoska - Suchar Seria: Spadkobierca Wydawnictwo ...