wtorek, 17 maja 2022

Recenzja 39/2022 „60” Magdalenna Pyznar


Recenzja 39/2022

Tytuł: „60”

Autor: Magdalenna Pyznar

Wydawnictwo: Otwarte

 

„60” to debiut literacki Magdaleny Pyznar. Osoba autorki była mi całkowicie obca, do momentu ukazania się zapowiedzi tej pozycji, a że uwielbiam debiuty z przyjemnością po nią sięgnęłam.

Walerija to rosyjska modelka. Sławę zyskała dzięki udziałowi w jednym z reality-show, jednak teraz jej życie toczy się od imprezy do imprezy, urozmaicane coraz większą ilością używek i kolejnymi jednonocnymi przygodami. Przypadek sprawia, że z nieprzyjemnej sytuacji ratuje ją Dawid. Gdy gorąca noc dobiega końca, a mężczyzna musi opuścić kraj, składa Wal propozycję. Obiecuje odkryć przed nią wszystkie karty, jeśli ta zgodzi się z nim wyjechać. Dziewczyna bez wahania przystaje na jego propozycję. Jednak nie spodziewa się co odkryje przed nią mężczyzna. Jak potoczą się ich losy? Czy Walerija zdecyduje się na zmiany w swoim życiu?

Historia napisana jest z perspektywy różnych bohaterów, więc mamy tu tak na prawdę kilka historii, które toczą się równolegle: relacja Waleriji i Dawida, historia prokuratora Adama oraz Klary byłej przyjaciółki Waleriji, poznacie tu również postać Marty, rzeczowej i profesjonalnej prokurator. Autorka świetnie poradziła sobie z wpleceniem losów różnych bohaterów i powiązaniem ich ze sobą tak aby stanowiły spójną całość.

Wszystkie postacie zostały świetnie wykreowane i dopracowane każda nich ma swoją historię, którą poznajemy w trakcie lektury, każda jest równie intrygująca. Niektóre postacie polubiłam innych nie, myślę, że podobnie będzie w Waszym przypadku, jeśli sięgnięcie po tę książkę.

Choć może relacja Dawida i Walerii jest nietypowa i szybko się rozkręca to mimo wszystko autorka tak poprowadziła fabułę, że nie przesyci nas ona nadmiarem zbliżeń. Możemy śledzić jak dwoje ludzi z różnych światów, doświadczeniem, którego nie można im pozazdrościć, próbuje stworzyć związek, mimo różnicy wieku, gorących temperamentów. Walerija to bardzo złożona postać. Od początku wiemy, że boryka się z jakąś traumą. Autorka przedstawiła to dosyć dobitnie. Świat show-biznesu, alkohol, mocne używki, imprezy. Czy nie znamy tego z plotkowych portali? Romanse, rozwody, mocno zakrapiane zabawy- tym się rządzi sława i właśnie tym karmią się ludzie żądni wiedzy o życiu celebrytów, bo nie interesuje ich sielankowe życie na wsi, a właśnie to pełne mroku, ich potknięć i upadków. Dawid, to jej totalne przeciwieństwo, jest poukładany, imprezowe życie nie sprawia mu już przyjemności, jednak coś w Walerij go przyciąga. Tylko jak dziewczyna odnajdzie się w jego świecie? Prokurator Adam i Klara, to postacie, które wprowadzą niemały zamęt do życia głównych bohaterów.

Powiem Wam szczerze, WOW. Książka trzyma w napięciu, mimo, że niektórych wydarzeń się troszeczkę się spodziewałam, to do ostatnie strony była ciekawa co przyniesie akcja. Czyta się bardzo przyjemnie, choć początkowo mi się troszkę dłużyła to ostatecznie, z każdym czytanym rozdziałem byłam bardzo ciekawa tego co odkryję w kolejnym z nich. Spodziewałam się zwykłego erotyku, w którym seks będzie na każdej stronie, a dostałam naprawdę dobrą książkę z wątkiem kryminalnym. Uważam, że to bardzo udany debiut i z chęcią sięgnę po kolejną książkę autorki – mam nadzieję, że kontynuację „60”. Polecam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz do mnie :)

zapowiedź Patronacka