środa, 27 kwietnia 2022

Recenzja: 31/2022 "Drań" Agnieszka Kowalska-Bojar



Recenzja: 31/2022

Tytuł: "Drań" 

Autor: Agnieszka Kowalska-Bojar

Wydawnictwo: Muza, Akurat, Grzeszne Książki, 

Uwielbiam serię „Seksowni Dranie” i choć czytałam książki autorki w formie ebook to z pewnością dołączą do mojej biblioteki w wersji książkowej. Nie mogłam się oprzeć "Draniowi" – o tak, ciągnie nas kobiety do tych parszywców. Z czym, mi jako czytelnikowi przyszło się zmierzyć tym razem?

Tylko rodzic wie co w rozpaczy jesteśmy w stanie zrobić, aby zapewnić bezpieczeństwo własnym dzieciom. Magda, godzi się na działanie niezgodne z własnym sumieniem tylko po to, aby jej córki były szczęśliwe. Nie spodziewała się, że bogaty biznesmen, okaże się draniem - zimnym bezwzględnym, pragnący tylko zaspokojenia własnych potrzeb. Kobieta zmuszona do upodlenia, godzi się niemal na wszystko, aby tylko nie stracić dziewczynek. Czy możliwe, aby pragnący jej poniżenia mężczyzna skrywał coś więcej niż tylko bezduszne, mroczne wnętrze?
Akcja nie zwalnia od samego początku. Gdy już miałam wrażenie, że będzie spokojnie to autorka mi zrzucała dosłownie przysłowiową bombę na głowę. Nie można z pewnością odmówić jej jednego- jak mało kto potrafi przeczołgać emocjonalnie czytelnika- niesmak, niechęć, śmiech, wzruszenie, smutek. Ja zapalałam nawet chęcią mordu... O tak " Drań” wydobył ze mnie nawet te mroczne uczucia, a raczej uchodzę za spokojna istotę.  Po raz kolejny mamy okazję przeczytać o nieszablonowych postaciach z naprawdę bogatą historią, która nie tylko porywa, ona wręcz wciąga do tego świata pełnego trosk, bólu i cierpienia a zarazem wnosi powiem nadziei, pokazuje bezinteresowne uczucie. Poruszyła mnie historia głównych bohaterów, ich przeszłość, przeżycia, zwłaszcza Daniela. Choć współczułam im obojgu to niełatwo szło mi akceptowanie niektórych ich decyzji. Zachowanie mężczyzny, tak pełnego sprzeczności, wewnętrznej walki z samym sobą, ale i nienawiści do świata, niemal go spalały a we mnie wzbudzało ogrom emocji. Dzięki Magdzie, zaznał czegoś innego, czegoś o czym już dawno zapomniał.

Ostatnio autorka poruszyła temat ostrzeżeń o brutalności w książkach - i tak tu znajdziemy ostrzeżenie, które z pewnością jest prawdziwe. Brutalność, wulgarność zestawiona z postacią cudownej matki, która dla dobra swoich dzieci godzi się na coś, co nigdy by jej nie przeszło przez myśl.  Czy faktycznie dobre wspomnienia zastąpią te złe? Odpowiedzcie sobie sami i sięgnijcie po tę pozycję. Z pewnością pochłonie Was bez reszty.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz do mnie :)

Zapowiedź Recenzencka "Skradziona tożsamość" Monika Magoska - Suchar

  Zapowiedź Recenzencka  Tytuł: "Skradziona tożsamość" Autor: Monika Magoska - Suchar Seria: Spadkobierca Wydawnictwo ...