środa, 23 lutego 2022

Opinia 13/2022 „Tajemnica Gai” Marcelina Baranowska

 

Opinia 13/2022

Tytuł: „Tajemnica Gai”

Autor: Marcelina Baranowska

Wydawnictwo: Feniks 

Po „Tajemnicę Gai” sięgnęłam wraz z lutowym maratonem. Opis wydawał mi się bardzo intrygujący. Dodatkowo jest to debiut autorki co tym bardziej zachęciło mnie do lektury.

Gaja, jest menagerem w hotelu, w którym zajmuje się między innymi organizacją imprez. To urocza, dziewczyna, kochająca historię i książki. W czasie jednej z wolnych chwil. Poznaje Erosa, biznesmena, prowadzącego w Polsce interesy i to one przywiodły go na polską ziemię. Gdy spotykają się w kawiarni, wzajemna fascynacja pcha ich ku sobie. Jednak czy oboje są gotowi na to co da im los?

Książkę czytało mi się niezwykle przyjemnie. Gaja jest ciepłą, kochaną przez wszystkich kobietą, pełną empatii i pragnącą wspierać bliskie sobie osoby. Stroni od imprez, przypadkowych znajomości, czas wypełniają jej książki i praca, którą uwielbia. Gdy poznaje Erosa, mężczyzna robi na niej ogromne wrażenie. Jednak kobieta jest ostrożna, nie przywykła, by od razu rzucać się pierwszemu lepszemu mężczyźnie na przysłowiową szyję, jednak Eros nie ma zamiaru odpuścić znajomości z tak intrygującą kobietą. Wie, że Gaja warta jest zachodu, nie traktuje jej jak innych, kobiet w swoim życiu. Bardzo podobają mi się bohaterowie i ich relacja, choć jak dla mnie zbyt szybko przeradza się ona w tak głębokie uczucie. Jest to niewielki mankament przy tak dojrzałych postaciach, które są świadome, otaczajacego ich świata, i przeszłości, która mają za sobą ich partnerzy. Tajemnica jaką skrywa Gaja, postać Michała, która ma wpływ na relację głównych bohaterów sprawiają, że fabuła nabiera tempa a dodatkowo różne niespodziewane wydarzenia dodają całości akcji.

Autorka rewelacyjnie wplotła historyczne miejsca, które odwiedzamy w czasie lektury, a które idealnie podkreślają cechy Gai. Aura pożądania jest obecna od pierwszej strony co podkręca temperaturę i wzmaga oczekiwanie. 

Jestem bardzo ciekawa losów bohaterów, bo z pewnością jeszcze nie są przesądzone.

 Czytaliście już tę pozycję? 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz do mnie :)

zapowiedź Patronacka