poniedziałek, 17 stycznia 2022

Opinia 04/2022 „Ognista sukienka” Patty Goodman

Opinia 04/2022

Tytuł: „Ognista sukienka”

Autor: Patty Goodman

Wydawnictwo: WasPos

„Ognista sukienka” już kilkukrotnie rzuciła mi się w oczy na niejednym profilu na Instagramie. Byłam jej bardzo ciekawa, zwłaszcza, że opis nawiązywał do historii Kopciuszka co tylko podwoiło moją ciekawość. Wraz z maratonem styczniowym ze stosem hańby postanowiłam nadrobić? Jak się bawiłam przy lekturze?

Blake Monroe jest dziedzicem fortuny. Niestety jego kochająca matka ma zamiar go wkrótce ożenić. Na jednym z balów charytatywnych, Blake wpada na niecny plan, aby ukrócić zapędy rodzicielki. Wynajmuje w dość niecodziennych okolicznościach Amandę, studentkę dorabiająca sobie na tymże przyjęciu jako kelnerka. To spotkanie zaserwuje im niemały rollercoaster wrażeń i emocji a nam humoru.  

Książka napisana jest z perspektywy głównej bohaterki oraz samego Blake więc z przyjemnością czyta się ich przemyślenia, wczuwa w emocje i wraz z nimi uczestniczy w wydarzeniach co daje szeroki pogląd na sytuację jaka między nimi zaistniała. Nie zabraknie nam tu zabawnych dialogów i sytuacji przez co czytałam tę książkę z uśmiechem na twarzy, choć niejednokrotnie mamuśki obojga bohaterów psuły krwi również czytelnikowi.

Bohaterowie pochodzą z różnych światów, Blake opływa w luksusy natomiast w przypadku Amandy, nie przelewa jej się, nie jest jednak łasa na pieniądze. Dąży do samodzielności i sama chce zapracować na siebie i swoje utrzymanie. Mimo dość specyficznej rodzicielki, która próbowała wpoić jej dość niekonwencjonalne zasady, jak to, że bogaty mąż to spełnienie marzeń każdej kobiety, a zdobycie go najprostsze będzie ciałem, Amanda jest inna. Ważna jest dla niej uczucie, pieniądze choć ważne nie robią na niej wrażenia. Obie postacie są bardzo barwne. Książkę czyta się fantastycznie lekko, mimo nieco wulgarnego języka, który dodaję wyrazistości głównej bohaterki i podkreśla jej prostolinijność i zacięty charakter. Relacja bohaterów rozwija się szybko, ale oboje są pewni siebie, wiedzą czego oczekują od życia więc wychodzi to bardzo naturalnie. Autorka przyjemnie oddała napięcie seksualne między nimi a gorące sceny dodatkowo podkręcają atmosferę. Zachęcam do sięgnięcia po tę pozycję, bo zapewni Wam sporą dawkę humoru.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz do mnie :)

zapowiedź Patronacka