wtorek, 16 kwietnia 2024

Recenzja „So Close” Sylvia Day

 


Recenzja

Tytuł: „So Close”

Autor: Sylvia June Day

Wydawnictwo: Świat Książki

Cykl: Czarna lilia (tom 1)

Współpraca barterowa z serwisem nakanapie.pl

Nie ma chyba fanki romansów i erotyków, która nie znałaby Sylvie Day i jej serii „Crossfire”, choćby ze słyszenia. Ostatnio miałam przyjemność przeczytać pierwszy tom nowego cyklu spod jej pióra.

Kane Black, nie pogodził się ze stratą swojej żony. Gdy w drodze do swojego biura, na przejściu dla pieszych, dostrzega kobietę łudząco podobną do niej, wszystko inne traci sens. Wskutek wypadku, kobieta zostaje przyjęta pod dach Kane a on sam z każdym dniem jest coraz bliżej niej. Kim jest tajemnicza kobieta? Jak zareagują bliscy z otoczenia mężczyzny na jej pojawienie się w jego życiu?

Już od pierwszych stron autorka wprowadza nas w świat ociekający luksusem i pieniędzmi. Pełen intryg i tajemnic. Manipulacje są w nim na porządku dziennym. Czy bohaterom uda się je rozpoznać i z nimi walczyć?

Narracja pierwszoosobowa jest prowadzona z perspektywy różnych bohaterów, którzy znajdują się w otoczeniu postaci, wokół których skupia się fabuła. Wprowadza to niewielki chaos w głowie czytelnika, ale bardzo szybko się w nim odnalazłam i śledziłam losy postaci ciekawa ciągu dalszego tej nietypowej historii.

Ta książka jest nieco inna od poprzednich. Czy to źle? Wg mnie nie. Tu intrygi królują a pokazana z perspektywy bohaterów rzeczywistość nie jest tak oczywista jak się z pozoru wydaje. Fanom, przyzwyczajonym do wspomnianej na wstępie serii być może nie przypadnie do gustu swoją odmiennością, jednak mnie ta różnica nie zraziła a wręcz intrygowała z każdą stroną. Początkowo trudno mi się było wczuć w nią. Jednak z każdym rozdziałem zagłębiałam się w przeszłość, relacje między postaciami, żądzę władzy, ale i pożądanie. To wszystko okraszone namiętnością i nutą niebezpieczeństwa.

Realia w jakich ma miejsce akcja są zarówno fascynujące jak i przerażające. Splendor i blichtr idą w parze z bezwzględnością i pragnieniem władzy absolutnej, gdzie uczucia i więzy rodzinne przestają mieć znaczenie. Do tego wszystkiego dochodzi obsesyjna wręcz fascynacja drugą osobą. Czy jakiekolwiek cieplejsze uczucia mają szansę na rozwój i przetrwanie w tak toksycznych okolicznościach? Jakie tajemnice skrywa Kane i z pozoru nieznajoma Ivy? Nie zabrakło tu gorących scen, które tak lubimy u autorki.

Kim jest tajemnicza kobiet łudząco podobna do żony Kane? Jaki chaos wprowadzi jej pojawienie się u boku mężczyzny? Co wzbudzi w kobietach z jego rodziny? Przekonajcie się sami. Zakończenie zaskoczy Was z pewnością. 

Książka z Klubu Recenzenta serwisu nakanapie.pl


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz do mnie :)

Zapowiedź Recenzencka „Gdyby dzisiaj było wczoraj” Julia Maj

  Zapowiedź Recenzencka Tytuł: „Gdyby dzisiaj było wczoraj” Autor: Julia Maj Wydawnictwo: trzy kolory Seria: trzy kolory...