piątek, 26 stycznia 2024

Opinia: „Gothikana” Runyx

 

 

Opinia:

Tytuł: „Gothikana”

Autor: Runyx

Wydawnictwo Kobiece Niegrzeczne Książki Książkowe Serca

Książka pochodzi ze zbioru Miejskiej Biblioteki Publicznej

Już dawno nie korzystałam ze zbiorów biblioteki, ze względu na to, że wygodniej mi korzystać z czytnika do E-booków. Jednak ostatnio za sprawą mojej latorośli wizyta w tym miejscu skończyła się niewielkim zapasem lektur do czytania. Tak w moje ręce wpadła „Gothikana”, która to skusiła mnie swoim papierowym wydaniem.

Corvina wychowywana była w specyficzny sposób. Korzystała jedynie z nauczania domowego, żyła z daleka od ludzi, chroniona na wszelkie możliwe sposoby przez nadopiekuńczą matkę. Po stracie jedynego opiekuna dziewczyna dostaje list z Verenmore, uniwersytetu, który pomaga osobom w takiej sytuacji jak ona – samotnym, pozbawionym wsparcia bliskich i finansów. Możliwość rozpoczęcia nowego życia jest dla niej ogromną szansą by rozpocząć życie od nowa- z czystą kartą. Jednak tak jak ona sama, tak i Verenmore ma swoje mroczne tajemnice… Jedną z nich jest Vad Deverell, młody i niezwykle pociągający profesor, o którym krążą równie mroczne plotki jak o samej uczelni. Zniknięcia i śmierć wielu osób na przestrzeni ostatnich lat… a wyjaśnienie tego wszystkiego zdaje się kryć w osobie przystojnego nauczyciela…

Sięgając po tę pozycję nastawiłam się na romans/ erotyk w gotyckich klimatach i dokładnie to dostałam. Nie jest to typowa książka fantasy czy horror, ale przez całą fabułę czuć ten mroczny klimat. Autorce udało się go uchwycić i utrzymać przez całą pozycję przeplatając to z tajemnicami oraz rozwijającym się romansem, który w tym wydaniu jest z pewnością zakazany. Nauczyciel i uczennica, choć dzieli ich niewielka różnica wieku w obecnej sytuacji nie powinni w ogóle mieć ze sobą nic wspólnego - poza zajęciami lekcyjnymi. Jednak to, co ich do siebie przyciąga, jest silniejsze niż wszelkie konwenanse.

Tajemnice, śmierć, zjawy i głosy dodawały całości ten zagadkowy, podnoszący poziom adrenaliny klimat, który bardzo mi się podobał. Jakie tajemnice skrywa uczelnia? Kim jest sam Vad?

Czas spędzony z tą książką był rewelacyjny i gorąco polecam tę historię fanom pikantnych scen połączonych z gotyckimi, pełnych sekretów i mroku motywem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz do mnie :)

zapowiedź Patronacka