środa, 26 lipca 2023

Recenzja "Wszystkie mroczne miejsca" Terri Parlato

Recenzja 108/2023
Tytuł: "Wszystkie mroczne miejsca" 
Autor: Terri Parlato
Współpraca: Wydawnictwo Skarpa Warszawska

Jay Bradley to szczęśliwy kochający mąż, spełniony zawodowa terapeuta z ambitnymi planami na napisane książki. Lubiany przez wszystkich i szanowany zarówno przez przyjaciół jak i pacjentów. Po swoim przyjęciu jubileuszowym zostaje znaleziony martwy w swojej pracowni. Szokujące, nie zrozumiałe dla wszystkich wydarzenie stawia tylko jedno pytanie, dlaczego ktoś mógł chcieć skrzywdzić tego mężczyznę? Pogrążona w żałobie Molly, nie może się pogodzić ze śmiercią męża. Śledztwo mające na celu wyjaśnienie okoliczności zbrodni naprowadza na wiele nieścisłości oraz tajemnic, które mógł skrywać Jay. Zwłaszcza sekretów związanych z jego żoną i przyjaciółmi, którzy byli obecni na przyjęciu urodzinowym.

Długo zabierałam się do tej pozycji, choć sama nie wiem, dlaczego tak długo zwlekałam, ale jak już zaczęłam – nie mogłam przestać czytać. Zostałam wciągnięta w fabułę, którą utrzymana jest w całości w mrocznym, pełnym niedopowiedzeń klimacie. Śledząc losy bohaterów nie uniknęłam emocji jakie wiązały się z tym przez co przechodzą. Przede wszystkim postać głównej bohaterki wzbudza ogrom uczuć. To jak nie może poradzić sobie ze stratą ukochanego, który był najbliższą jej sercu osobą. Targana wątpliwościami, gdy na jaw wychodzą kolejne tropy, czy aby na pewno znała swojego męża? Jej zagubienie, strach, ale i tajemnicza przeszłość, która również była bolesna ukształtowały ją na kobietę żyjącą w strachu i z traumą czającą się w zakamarkach umysłu.

Narracja jest pierwszoosobowa prowadzona z perspektywy Molly oraz Rity, detektyw prowadzącej śledztwo. Dzięki temu śledzimy akcję i obserwujemy z różnych stron rozwój wydarzeń. Przyjaciele, którzy u boku kobiety wspierają ją po stracie, sami mają swoje własne tajemnice, i przeszłość, która wzbudza w czytelniku podejrzenia. Rozwój wydarzeń mnie zaskoczył, zwroty akcji podkręcały napięcie w trakcie trwania lektury i mogę z czystym sumieniem stwierdzić, że to świetna książka. Uważam, że z pewnością przypadnie do gustu fanom gatunku.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz do mnie :)

Zapowiedź Recenzencka "Skradziona tożsamość" Monika Magoska - Suchar

  Zapowiedź Recenzencka  Tytuł: "Skradziona tożsamość" Autor: Monika Magoska - Suchar Seria: Spadkobierca Wydawnictwo ...