piątek, 30 czerwca 2023

Recenzja "Słowodzicielka" Anna Szumacher

 

Recenzja 

Tytuł: "Słowodzicielka"

Autor: Anna Szumacher

Wydawnictwo Mięta

Współpraca Sztukater.pl

Zastanawialiście się kiedyś, jak by to było spotkać w prawdziwym życiu bohaterów ze swojej ulubionej książki? Jak myślicie, jaka była reakcja Marcjanny, gdy otworzywszy drzwi swojego mieszkania, napotkała spojrzenie stworzonych przez siebie postaci?

Rycerz, pieśniarz i zabójca… spotykają się w środku lasu, przeczuwając, że coś ich łączy… wspólna historia. Wiedzą, że czegoś brakuje im by ułożyć pełny obraz układanki – potrzebują Głównego bohatera. Podróż jaką rozpoczynają jest pełna przygód. Poszukiwania doprowadzają ich do zupełnie odmiennego świata by tam spotkać samą autorkę tekstu, która nie do końca zapanowała nad swoją książką i jej postaciami. Do czego doprowadzi ich to nietypowe spotkanie i chęć kontynuacji pełnej pytań fabuły? Co zrobi Marcjanna, gdy u progu jej mieszkania staną wymyśleni przez nią bohaterowie książki i próbując ją wciągnąć w pełną niebezpieczeństw podróż?

Książka już od pierwszych stron była dla mnie miłym zaskoczeniem. Bohaterowie, którzy mają świadomość bycia częścią fabuły, większej całości, byli niespotkaną przeze mnie nowością. Było to nietypowe doznanie śledzić ich losy, obserwować myśli, mając poczucie jakby byli tuż obok. Komentowali, zastanawiali się nad brakami w treści, poszukiwali brakujących wątków czy istotnych fragmentów fabuły. Nie zabrakło tu zwrotów akcji, które napędzają całą fabułę, zaskakując niemal każdorazowo swoim finałem. Połączenie dwóch światów, mitycznego, fantastycznego z naszymi realiami bardzo mi się podobało.

Komedia fantasy? Te słowa mogłyby opisać "Słowodzicielkę" bo czytanie jej sprawiło mi sporo radochy. Czas spędzony na tej lekturze minął mi niezwykle szybko i przyjemnie, jedynie niektóre momenty miałam wrażenie, że nieco mi się dłużyły. Ta pozycja z pewnością Was zaskoczy. Jest nieszablonowa, dosłownie powiew świeżości wśród gatunku. Część treści przesłucham w wersji audiobook, którego słucha się rewelacyjnie więc zachęcam miłośników takiej formy czytelnictwa do sięgnięcia po nią. Z pewnością umili Wam czas i pozwoli na oderwanie od szarej rzeczywistości. Pełna recenzja dostępna na Portalu Sztukater.pl



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz do mnie :)

zapowiedź Patronacka