poniedziałek, 10 stycznia 2022

Recenzja 01/2022 „Jak rozkochałam w sobie księcia” Lenora Bell

Recenzja 01/2022

Tytuł: „Jak rozkochałam w sobie księcia”

Autor: Lenora Bell

Seria: Skandaliczni Książęta

Wydawnictwo: Otwarte

„Jak rozkochałam w sobie księcia” to pierwszy tom serii „Skandaliczni Książęta”, który ukazał się nakładem Wydawnictwa Otwarte. Byłam bardzo ciekawa tej pozycji i nie mogłam się doczekać już, kiedy dotrze do mnie egzemplarz do recenzji.

Charlotte ma trzy dni na to by sprawić, żeby Książę James wybrał właśnie ją na żonę. A właściwie, aby wybrał Dorotheę, jej przyrodnią siostrę, którą Charlotte ma udawać w tym czasie. Czy nieślubna córka markiza i kurtyzany ma szansę oszukać i zdobyć serce Księcia, nie narażając własnego?

Czytając tę książkę niejednokrotnie uśmiech zagościł na mojej twarzy a łzy wzruszenia zaszkliły oczy. To opowieść o uczuciu, które nie powinno się zrodzić i postaciach pragnących zmian. Autorka rewelacyjnie zestawiła ze sobą dwa oblicza XIX wiecznej Anglii – świat arystokracji pełen przepychu i bogactwa oraz świat biedy, w którym dzieci pracują za marne grosze a kobiety, aby żyć są zmuszone do prostytucji.

Bohaterów tej powieści nie da się nie lubić. Ja wręcz pokochałam główną bohaterkę. Charlotte to dziewczyna pełna wigoru, ale i wewnętrznej siły, ciepła współczucia i miłości. Mimo swojego pochodzenia walczy z niesprawiedliwością czasów w jakich przyszło jej żyć. James, to mężczyzna, który niespodziewanie staje się dziedzicem rodu i tytułu książęcego. Zwany Jego Bydlęcą Mością musi znaleźć idealną żonę, która podniesie jego opinię w śród socjety. Mężczyzna jednak ma drugą twarz – również walczy o lepsze życie robotników, kobiet i dzieci. To człowiek o ogromnym sercu skrytym za murem wybudowanym na bólu i stracie. Czy otworzy swoje serce na miłość?

To lekka lektura, w czasie której spędzimy czas w otoczeniu jedwabi, koronek, przytłumionego światła świec i zapachu czekolady a wszystko doprawione scenami pełnymi pożądania i namiętności. Był to niezwykle przyjemny czas. Polecam serdecznie, zwłaszcza czytelnikom pragnącym oderwać się od szarej rzeczywistości a ja z niecierpliwością czekam na koleje tomy serii.

Dziękuję za współpracę i zaufanie Wydawnictwu Otwarte oraz egzemplarz do recenzji.

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Napisz do mnie :)

zapowiedź Patronacka